1. Присоединяйся! Электронный журнал "BMW Club Magazine" в Telegram
    Скрыть объявление
  2. BMWClub Страхование
    Лучшие условия при покупке полиса для участников клуба!
    Скрыть объявление

E65/E66 E65 увелиенный клиренс. пакет для плохих дорог

Тема в разделе "BMW 7-й серии", создана пользователем gtxplus1, 13 янв 2020.

  1. Docent 3D

    Docent 3D Старожил

    В клубе с:
    23 янв 2003
    Сообщения:
    5,420
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Санкт-Петербург
    Водит:
    Ты вообще нормальный человек? Я между прочим имею высшее техническое образование. И в отличие от тебя понимаю, чем отличается датчик от устройства, которое может регулировать высоту дорожного просвета. Если выразишь желание это тоже понять, то я тебе объясню максимально подробно и доходчиво. А пока же ты позволяешь себе в крайней степени грубые и глупые высказывания.

    Если надо, то объясню так же и то, почему на е65/66 бывает два датчика по диагонали или один спереди плюс два сзади.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  2. JD F02

    JD F02 Banned

    В клубе с:
    30 авг 2015
    Сообщения:
    4,766
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    Вышка с тех.образованием явно не пошла на пользу, а прошла мимо неё. Воздержусь от твоих объяснений, даром не нужны.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  3. Pavel970

    Pavel970 Участник тусовки

    В клубе с:
    6 июн 2019
    Сообщения:
    234
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Новосибирская обл.
    Водит:
    ,
    Если ко мне вопрос- скажу точно, на моем автомобиле по одному датчику на каждой оси (перед/зад). Спереди справа и на задней оси слева. Менял их по осени.
     
  4. JD F02

    JD F02 Banned

    В клубе с:
    30 авг 2015
    Сообщения:
    4,766
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    И к тебе Виталий прилетает звание теоретика (без обид, только в этой теме) :D

    System Modes
    The air ride system on the BMW 7 Series has 10 air ride modes. Two of the 10 modes are used by the factory and dealership for transport and manufacturing. The eight other modes are used by the system to trim under various conditions.
    .
    .
    .
    Kerb: This mode detects if the vehicle is parked with one or two wheels on an obstacle such as a curb, or if there is a wheel in a gutter. This prevents the vehicle from driving off with the suspension at uneven ride heights if the vehicle tries to self-level. This mode activates both the left and right sides if the difference is greater than 24 mm.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    #94 JD F02, 17 янв 2020
    Последнее редактирование: 17 янв 2020
  5. JD F02

    JD F02 Banned

    В клубе с:
    30 авг 2015
    Сообщения:
    4,766
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    Для людей с высшим образованием имени ТИСа :D

    Dynamic Drive System
    All E65 and E66 models have the Dynamic Drive system working with the air ride system to level the vehicle. The system uses two active anti-roll bars that are hydraulically controlled. It is an infinitely variable anti-roll bar that can push back. This allows for better wheel travel on bumpy roads and better body control in the corners without the disadvantages of a too-thick or too-thin anti-roll bar.

    The Dynamic Drive control module uses the input signals from the height sensor, accelerometers mounted near the suspension towers, and a range of other sensors to control the hydraulic motors on the bars. The hydraulic system also has sensors to manage the pressure and valves.


    PS отрицать в навороченном немецком, тем более 7er "выравнивания передка", его поднятия\опускания когда надо :facepalm::facepalm::facepalm:
    PPS отдельная порция "доблести" кто "переобулся" и принял датчик как есть, в англоязычной версии он называется Headlight Level Sensor 37146784696 :D так что зря "переобувались" :facepalm::D

    По данной теме у меня всё :hi:
    PPPS контрольный:

    For the BMW 7 Series E65/E66 manufactured between 2001-’08, engineers went with an innovative rear air ride system.
    The Dynamic Drive system that uses active anti-roll bars to keep the vehicle level was standard on these models. Some of these vehicles have optional Electronic Dampener Control (EDC) that tunes the compression and rebound of the dampener to the movement of the wheels and body for the best possible ride.

    This air ride system is highly integrated into the vehicle’s sensors and systems. It can even be said that the air ride system and suspension system use more sensors than the engine. The air ride system has more than 100 codes that can be set by the two modules that control the chassis system.

    The most common codes you will see with these systems are CAN communication codes. If you are not able to diagnose serial data bus wiring problems, you will have problems diagnosing these vehicles.

    Other common codes you might see are “plausibility” codes for the compressor, sensors and reservoir. When you see a code with “plausibility” in the description, it is the system saying that there was an unexpected result with a correction or action taken.

    Modes and Filters
    The task of the self-leveling suspension is to control ride height at the rear axle back to the target level if the load changes. The system works by feeding air in or extracting air out of the air bladders. The height sensors provide the control module with information on the heights. If the heights are outside the specified tolerances, the system intervenes using the air supply to trim the vehicle for a given mode or condition.

    Most of the changes to the load take place when the vehicle is at a standstill before or after a drive. The system wakes itself up when the doors or trunk are opened and switches off 16 minutes after the vehicle has been parked.

    In order to distinguish load changes from other disturbances such as road irregularities, the control modules filter the height signals. The modules will use inputs like wheel speed and lateral/vertical accelerometer data to verify the condition of the vehicle.

    The system will shift between modes as conditions change. These changes also include changes in key and vehicle security.

    System Modes
    The air ride system on the BMW 7 Series has 10 air ride modes. Two of the 10 modes are used by the factory and dealership for transport and manufacturing. The eight other modes are used by the system to trim under various conditions.

    Sleep: The sleep mode is the initial state for interventions. No changes in ride height take place.

    Pre: In the pre mode, the load-cutout message of the power module initiates a time-controlled pre-run and after-run trim of the vehicle. The load-cutout signal is set by activities on the vehicle such as pressing the door handle or operating the central locking system and output on the K-CAN data bus. If the vehicle is parked, the load-cutout signal remains set for approximately 16 minutes after the last action.

    Post: The post mode is used to balance out any visual inclination before entering the sleep mode. Intervention takes place within a narrow tolerance range of 7 mm.

    Normal: The normal mode is the starting point for the normal operating status with the engine running. The fast filter is used with a narrow tolerance range of around 10 mm. It is a narrower tolerance range than pre mode and can be used because the alternator is working.

    Drive: This mode is activated when the wheel speed sensor starts to detect movement. This mode is used when the car is moving and can be used to level the vehicle as fuel is consumed.

    Curve: This mode is used to trim the vehicle in corners to keep the vehicle stable. It uses inputs from the height, steering angle and yaw/accelerometer cluster. Curve mode will add pressure to the outside wheels to level the vehicle. This mode quickly switches in and out of drive mode.

    Kerb: This mode detects if the vehicle is parked with one or two wheels on an obstacle such as a curb, or if there is a wheel in a gutter. This prevents the vehicle from driving off with the suspension at uneven ride heights if the vehicle tries to self-level. This mode activates both the left and right sides if the difference is greater than 24 mm.

    Lift: The lift mode will activate if the vehicle is lifted or jacked up in the shop. This mode is looking for suspension rebound that’s greater than 55 mm. The vehicle will rise slightly and stop other modes that may make the vehicle unstable if the customer is changing the tire. The mode typically deactivates when the system detects forward vehicle movement.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    #95 JD F02, 17 янв 2020
    Последнее редактирование: 17 янв 2020
  6. Docent 3D

    Docent 3D Старожил

    В клубе с:
    23 янв 2003
    Сообщения:
    5,420
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Санкт-Петербург
    Водит:
    Это не был вопрос к тебе. Но раз уж написал, то скажу. Ты прав абсолютно, такая ситуация имеет место быть. Диагональное расположение датчиков высоты до е65 лично мне встречалось еще на е38 - по одному датчику на каждой оси с их расположение по диагонали (как ты и написал). Такая схема применяется для машины с автоматической регулировкой угла наклона фар в сочетании с отсутствием пневмы на задней оси. В этом случае двух датчиков на машину более чем достаточно. Если что у меня были е38 и е65 именно в такой комплектации.

    А вот когда е65/66 оборудована пневмой, то на заднем правом колесе добавляется еще один датчик. Это нужно для того, чтобы электроника могла за счет управления давлением в баллонах пневмы не только поддерживать определенную высоту задней части авто в целом, но и чтобы слева и справа уровень был одинаков. У меня сейчас на е66 такая комплектация.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  7. Pavel970

    Pavel970 Участник тусовки

    В клубе с:
    6 июн 2019
    Сообщения:
    234
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Новосибирская обл.
    Водит:
    ,
    ты хоть понял, что там написано? или буквы красивые увидел и решил сюда вставить?
     
    Демьян Хмао и Docent 3D нравится это.
  8. Vitaliy73

    Vitaliy73 Старожил

    В клубе с:
    10 май 2008
    Сообщения:
    4,848
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Ульяновская обл.
    Водит:
    И? Это всего лишь описание системы выравнивания кренов. Что сказать то этим хотел?
     
    Демьян Хмао и Docent 3D нравится это.

Яндекс.Метрика