1. Присоединяйся! Электронный журнал "BMW Club Magazine" в Telegram
    Скрыть объявление
  2. BMWClub Страхование
    Лучшие условия при покупке полиса для участников клуба!
    Скрыть объявление

Porsche Protosport Inc

Тема в разделе "Porsche", создана пользователем --VACS--, 14 апр 2010.

  1. --VACS--

    --VACS-- Завсегдатай

    В клубе с:
    24 май 2005
    Сообщения:
    1,438
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    ОАЭ
    Кто-нибудь сталкивался с этой конторой? В сша продается c2s 98го года:

    This 1998 Porsche 993 Carrera C2S Wide-body is an extraordinary example of the original Porsche 911, which first launched the Porsche legend in 1964. Built in the very last year of air-cooled engine production, this 993 puts the absolute finishing touches to a CAR ERA that spanned decades and changed what sports cars are all about.

    In addition to exemplifying an exciting part of automotive history, this 993 has also undergone over $30,000 (conservative) in performance upgrades by renown Porsche tuner, Protosport Inc. of New Jersey. Paul Faieta of Protosport Inc. used only world class performance products: A Protomotive ODBII Stage I Turbo, installed in 2005, produces 415 brake horsepower and 355 lb-ft torque from the 3.6L SOHC Flat 6. Bilstein performance shocks and Eibach springs and BBS lightweight wheels create a superb handling Carrera. 993/996 Turbo brake kit, racing shortshifter kit and a 993 Turbo Spoiler finish off the package.

    This 993 is a one owner, meticulously maintained, non-smoker vehicle. Garaged in Northwestern Connecticut and only driven as a weekend car, she has never seen rain, snow or other inclement weather. This vehicle has absolutely no oil leaks – not one drop – and there are no emission/inspection or registration issues.

    OBDII STAGE 1 TURBO SYSTEM

    • 415 Brake Horsepower

    • 355 lb-ft Torque

    • Performance Exhaust System

    • Retains all of the emissions related components, such as catalyst and lamda roles. An ideal street system.

    • Lifetime Guarantee


    PERFORMANCE UPGRADES

    • 1998 Porsche 993 Carrera C2S Wide-body

    • Protomotive OBDII Stage I Turbo System

    • Bilstein Performance shock absorbers

    • Eibach Performance Springs

    • Front strut bar brace

    • BBS RS GT Super Lightweight Forged Wheels – 18x8 Front, 18x10 Rear

    • Racing Short-Shifter kit

    • Carbon Fibre Turbo shift nob

    • 993 Turbo brake kit – Calipers, Rotors & Pads (less than 4,000 miles ago)

    • 993/996 Turbo Rear Spoiler

    • RUF leather steering wheel

    STANDARD FEATURES
    EXTERIOR:
    • Polyellipsoid headlights w/variable focus & washer system
    • Body-color door handles
    • Electric sliding sunroof w/wind deflector
    INTERIOR:
    • 2 + 2 Seating
    • Leather covered steering wheel
    • Trip odometer A
    • Power windows
    • Integrated central locking/alarm/immobilizer system w/remote entry
    • Folding ignition key w/integrated remote control device
    • Cruise control
    • Windshield antenna w/signal amplifier A
    • Analog quartz clock
    • Dual sun visor mirrors
    • Interior light w/delayed shutoff A
    • Luggage compartment covered w/black velour
    MECHANICAL:
    • 3.6L SOHC EFI aluminum alloy air-cooled 6 cylinder engine A
    • Anti-noise engine capsule
    • Dual 3-way catalytic converters
    • 6-speed close ratio manual transmission
    • Hydraulically activated single-disc dry clutch
    • 75 amp/hr battery
    • Welded, unitized construction, double-sided, zinc-galvanized steel body
    • Aerodynamic drag-reducing under-carriage cover
    • Independent MacPherson struts front suspension w/aluminum alloy lower control arms, negative steering roll radius
    • Independent multi-link rear suspension w/LSA, self-stabilizing toe characteristics
    • Front/rear stabilizer bars
    • 19.4 gallon fuel tank
    • Anti-lock brake system
    • Driver & front passenger airbags
    • Front/rear 3-point inertia reel seatbelts


    Mileage: 65,000 miles

    Есть ли смысл ехать смортерть? Или не связываться?

    И есть ли у кого-то знакомые тюнеры в Нью-Йорке, где ее смогут адекватно продиагностировать?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  2. --VACS--

    --VACS-- Завсегдатай

    В клубе с:
    24 май 2005
    Сообщения:
    1,438
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    ОАЭ
    Может, хоть подскажете, где копать при диагностике?
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  3. SergTurbo

    SergTurbo Завсегдатай

    В клубе с:
    22 июл 2008
    Сообщения:
    856
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Украина
    Я бы колхоз не брал. Обычная Каррера в турбо-тюнинге - не комильфо. Лучше просто взять карреру из последних годов выпуска.Или сразу Турбо.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  4. Flying Dutch

    Flying Dutch Старики-разбойники
     

    В клубе с:
    15 ноя 2002
    Сообщения:
    16,630
    Пол:
    Мужской
    Выглядит симпатично.
    Пробег великоват для Мечты :)

    Если ампутировать Турбину - будет хорошо.
    Или гонять, пока умирать не начнет,
    а затем возвращать мотор в сток. :)

    Не понял - мотор не усиливали?
     
  5. --VACS--

    --VACS-- Завсегдатай

    В клубе с:
    24 май 2005
    Сообщения:
    1,438
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    ОАЭ
    Она не обычная, она выглядит красиво, арки хорошо раздуты:rock:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    По цене получается как обычная карера, хороший турбо там от 100:(
    Я вот тоже не могу понять, усиливали ли мотор.:shock: Идея такая и есть - добить мотор, потом поставить обычный, оставив вкусняшки типа подвески-тормозов. Покупается как 3я в семью, скататься в манхеттен-хемптон и на лодку максимум, зимой в отапливаемый склад. Так что пробег не смущает, да и салон ближе к зиме переделываться будет по-любому. А железки в США в свободном доступе и по нормальным ценам. А на трек 100% не поедет. Да и контора обещает гарантийное сопровождение, и судя по их сайту они много поршаков делают.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  6. Flying Dutch

    Flying Dutch Старики-разбойники
     

    В клубе с:
    15 ноя 2002
    Сообщения:
    16,630
    Пол:
    Мужской
    При такой эксплуатации - сразу выкидывать Турбокит.
    Нафиг он нужен на интерстейте?
     
  7. 'Ogurez

    'Ogurez Banned

    В клубе с:
    9 сен 2008
    Сообщения:
    1,537
    Пол:
    Мужской
    Ярик, забей.
    Хочешь секис - бери обычный Турбо.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  8. Flying Dutch

    Flying Dutch Старики-разбойники
     

    В клубе с:
    15 ноя 2002
    Сообщения:
    16,630
    Пол:
    Мужской
  9. --VACS--

    --VACS-- Завсегдатай

    В клубе с:
    24 май 2005
    Сообщения:
    1,438
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    ОАЭ
    Лето точно покатаемся на турбине, дабы кайфануть от пинка, а зимой снимем скорее всего.

    Илья, турбо дорого, а так бы даже не думал. Да и я на нем мало ездить буду, в основном брат, так что мне для непродолжительных викендов на том континенте хватит с головой.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  10. --VACS--

    --VACS-- Завсегдатай

    В клубе с:
    24 май 2005
    Сообщения:
    1,438
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    ОАЭ
    Спасибо за ссылку, но на фан отведен бюджет до 50к, а эта как раз вписывается с запасом на салон и новый двигатель.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...

Яндекс.Метрика