1. Присоединяйся! Электронный журнал "BMW Club Magazine" в Telegram
    Скрыть объявление
  2. BMWClub Страхование
    Лучшие условия при покупке полиса для участников клуба!
    Скрыть объявление

страннный скрип на 335 е93

Тема в разделе "BMW 3-й серии", создана пользователем karlik8888, 13 июн 2008.

  1. karlik8888

    karlik8888 Участник тусовки

    В клубе с:
    4 июн 2008
    Сообщения:
    61
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    когда погоняю на машине после остановки начинаю ехать и тогда слышно скрип
     
  2. capix

    capix I do not like the new BMW

    В клубе с:
    26 мар 2003
    Сообщения:
    1,978
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Краснодарский край
    казнить нельзя помиловать
     
  3. Distrust

    Distrust Участник тусовки

    В клубе с:
    20 фев 2008
    Сообщения:
    35
    Пол:
    Женский
    Регион:
    Украина
    Водит:
    Где скрип? какой скрип? У меня тоже скрипело-скрипело - на Баварии говорили что я музыкант и вообще музыкальный слух!!! Так подолбав их неделю они разобрали и увидели что скрипят подушки двигателя и вообще масло течет!!! КОЗЛЫ!!!!
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  4. Quaz

    Quaz Завсегдатай

    В клубе с:
    18 янв 2007
    Сообщения:
    1,360
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Ростовская обл.
    +1 когда немного прогреваются тормоза на скорости около 10 км в час раздается скрип от заднего левого колеса, чуть педаль тормоза трогаешь - пропадает, мне уже два раза поменяли задние колодки - не помогает, завтра опять еду, будут думать...
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  5. Евгений_330Ci

    В клубе с:
    27 окт 2007
    Сообщения:
    674
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Отпишись потом плиз, у меня таже фигня.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  6. karlik8888

    karlik8888 Участник тусовки

    В клубе с:
    4 июн 2008
    Сообщения:
    61
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    скрипит не понятно где и скрипит даже когда 30-40 км едешь
     
  7. Sebastian

    Sebastian Завсегдатай

    В клубе с:
    9 мар 2006
    Сообщения:
    660
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Саха (Якутия)
    E93 335 - тоже скприпит когда еду по двору, там хорошо слышно.
     
  8. karlik8888

    karlik8888 Участник тусовки

    В клубе с:
    4 июн 2008
    Сообщения:
    61
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    да у меня тоже скрипит когда по двору еду что это и где и что делать
     
  9. Quaz

    Quaz Завсегдатай

    В клубе с:
    18 янв 2007
    Сообщения:
    1,360
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Ростовская обл.
    В общем сегодня опять смотрели - ничего не нашли, сказали будут дальше запрос какой-то отправлять.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  10. Tenhauser

    Tenhauser zenbound

    В клубе с:
    29 окт 2005
    Сообщения:
    6,097
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    На E90 Post уже обсуждали эту проблему:

    "This is one response I got from the thread above:

    Pull the wheels. Remove the caliper lower bolt. Swing caliper out and up. Remove brake pads. Clean with spray brake cleaner. Spray everything associated with the caliper assembly. Take anti squeal shim and coat the side that is resting against the brake pad and coat it evenly with high temp silicon (RED STUFF) and place against pad. Do the same with the other pad. Place just a bit of High Temp silicon on the circumference of the caliper piston that rests against antisqueal shim. Let DRY. Then Assemble.
    Now go out and see how much they squeal.

    Here is the best explanation I got from the above thread...not sure if it is correct, but sounds likely:

    Brake squeal comes from one source and one souce only, brake pads vibrating off the rotor. You fix that and you fixed the problem. Camphering the brakes pads is one solution to helping solve the problem and what ever tech did that was spot on if the edges were sharp on the pad causing the vibration. The reason the red silcon on the back of the pad works is that it helps to dampen the vibrations which in reality are still there. can you imagine BMW allowing a tech to put silicon on the backing side of the pads?
    The other solution of cleaning the rotors and pads is a good one but in the case of your cars I think the reason it comes back is from yet another common problem with brakes. That problem is that the brakes transfer material to the rotors and when you have an uneven distribution of that tranferred material then you also get the vibration of the pads off the rotors which causes the squeal. zThat is usually caused by light braking over a long period of time. Anyone in stop and go traffic for long periods of time and doing light braking as you poke along?

    One thing that might work which has worked for others at times is to do some aggressive braking. What you would be doing is making some fairly heavy braking at a good clip to help heat the brakes up and see if you can help this problem. It used to be called brake glazing but it really isn't. Just don't overheat your brakes and do this where you have no chance of someone rear ending you too.

    You can break the brake pads in too gentley.

    Usually BMW recommends replacing the rotors with the brake pads when the brake pad life is gone. That would solve the problem but would be expensive to an owner too if BMW doesn't cover that replacement. BMW recommends the rotors be replaced because the loss of material on the rotor will contribute to warped brake rotors which will piss off a driver even more then the squeal. New pads and turning the brake rotors down to remove the glaze is about the only solution. There maybe not sufficient thickness on the rotor to allow turning as well.

    The problem you mention is not limited to BMW, my mates Toyota Avalon and my Ford Super Duty Diesel truck had warping issues after the dealer, in both cases "fixed" the problem and I had to correct it in less then 5K miles later.

    I would bet the techs are truely working hard to fix your problem as indicated by both attempts having been correct things to do for some squeals but I would also bet BMW policy is to not replace rotors when it is on their nickle. If you can get the tech aside I would ask them about your rotors being glazed."

    Если совсем вкратце - чуваку с форума заменили brake pads и rotors и проблема ушла.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...

Яндекс.Метрика