1. Присоединяйся! Электронный журнал "BMW Club Magazine" в Telegram
    Скрыть объявление
  2. BMWClub Страхование
    Лучшие условия при покупке полиса для участников клуба!
    Скрыть объявление

BMW N54 — немецкий 2JZ-GTE?

Тема в разделе "Форсаж", создана пользователем Nowack, 16 янв 2015.

  1. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Most powerful N54 using direct fuel injection only - VPG E90 335i hits 777 whp

    The Car:

    E90 335
    Forged Rods and pistons
    Stock head
    VTT GC Turbos (http://performance.vargasturbo.com/bmw-products/n54/)
    VTT silicone Inlets
    VTT silicone Charge Pipe
    VTT Custom PCV System
    VTT Crank Breather
    BMS Downpipes
    Custom Dual 3" to 4" exhaust
    Custom LPFP setup
    VTT Double Barrel Shotgun
    VTT/SS HPFP Controller
    Custom tuning by none other than V8BAIT (Justin)
    NGK 5992 Plugs
    M3 rear end swap with 3.15 FD
    DSS Custom Carbon Driveshaft
    Stock 6MT
    PTF Twin Disk Clutch
    100% E85
    NO PORT INJECTION

    More Details:


    This is possible with our off the shelf VTT Shotgun Double Barrel, our controller and some flash tuning changes. It shouldn't be a surprise to you that at this level the system is VERY sensitive to fuel system health and capacity. Every aspect of the fuel system must be in absolutely tip top shape to even come close to this DI only.
    More questions? Ask away. We're here. If we aren't, it's because we're testing.

    [​IMG]

    http://www.boostaddict.com/content.php?7914-VPG-777-WHP-DI-ONLY!!!
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    L€X нравится это.
  2. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    L€X нравится это.
  3. Иван Петраков

    Иван Петраков Абориген

    В клубе с:
    9 ноя 2012
    Сообщения:
    2,126
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    It's not just even tiny, it's purely puny :D
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    Nowack нравится это.
  4. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    680 whp E90 335i with 62mm top mount turbo and Fuel-it! port fuel injection

    http://www.boostaddict.com/content....-mount-turbo-and-Fuel-it!-port-fuel-injection

    [​IMG]


    This is the mod list:

    Top mount twin scroll manifold
    Pure Turbo 62mm 1.0ar w/ 2 tial 38mm wastegates
    Ade motor mounts
    Vrsf chargepipe, Turbosmart bov,
    Vrsf 7inch fmic
    Fuel-it port injection, fpr kit, stage 3 lpfp
    MFactory lsd
    Mhd/Haltech stack
    Bms, Rb, and mishimoto catch can stack

    Tuning is a flash and piggyback stack with Precision Tuning doing the ECU flash work on their dyno.

    Take a look at the dyno vid below which is well worth your time.

    [​IMG]



     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  5. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    475 WHP+ SINGLE TURBO BMW 335i

     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  6. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    600 WHP STUPID FAST BMW Z4 ON E85

     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  7. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  8. Михаил 1970

    Михаил 1970 Завсегдатай

    В клубе с:
    10 янв 2016
    Сообщения:
    464
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Приморский край
    Водит:
    ,
    Доброго всем. Есть примеры N54/55,B58 на 6МТ Xdrive . Сколько лс держит коробка на двухдисковом сцеплении?
    На заднем приводе полно 700/770лс.
     
  9. L€X

    L€X Абориген

    В клубе с:
    2 июл 2012
    Сообщения:
    2,907
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    На полном приводе не было коробок дкт - только ат или мт, у полного привода слабое место раздатка, во всяком случае так было на е кузовах, подозреваю что у ф тоже. Для полного привода более менее ресурсный конфиг опять же на е кузовах считается 450-500 моторных сил, дальше либо раздатка может не выдержать, либо ат. С мт попроще можно более злую сцепу поставить, но опять же раздатка слабое место, скажем можно поставить гибриды для 500+ сил с колес но ресурс раздатки сильно сократится, опять же так на е кузовах было, но не думаю что на ф идет какая то усиленная раздатка. А так самые злые конфиги палка зп, сингл турбо и н54 там и больше 700 снимали с колес
    Может с б58 немного по другому будет, там мотор с завода изначально сильнее надут, возможно там и трансмиссия с большим запасом сделана, чем на е серии, правда не ясно пока сколько сам мотор будет держать, он без гильз
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    #489 L€X, 21 янв 2017
    Последнее редактирование: 21 янв 2017
  10. Михаил 1970

    Михаил 1970 Завсегдатай

    В клубе с:
    10 янв 2016
    Сообщения:
    464
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Приморский край
    Водит:
    ,
    500лс вполне хорошо. Амеры с поменянной крыльчаткой в турбине и своим софтом снимают с b58 486лс.
    Моторы сейчас у bmw модульные , блоки у бензина и дизелей одинаковые , куллеров воздушных нет, две помпы и жидкостное охлаждение воздуха. Так что 450/500лс на полном приводе это предел родного железа видимо. Для не корча вполне себе хорошо. Главное чтоб раздатка с приводами не отвалилась. Если ударных стартовых нагрузок на давать, будет жить думаю.
     
    #490 Михаил 1970, 21 янв 2017
    Последнее редактирование: 21 янв 2017
  11. L€X

    L€X Абориген

    В клубе с:
    2 июл 2012
    Сообщения:
    2,907
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    Думаю что 500 моторных точно будет держать, с колесными хз
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  12. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    B58 мощнейший закрытый блок, такой же как на S55 и держит он уже точно 700+ WHP.
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  13. Михаил 1970

    Михаил 1970 Завсегдатай

    В клубе с:
    10 янв 2016
    Сообщения:
    464
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Приморский край
    Водит:
    ,
    Значит я не ошибся в выборе. 500 пони точно вывезет.
     
  14. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  15. Михаил 1970

    Михаил 1970 Завсегдатай

    В клубе с:
    10 янв 2016
    Сообщения:
    464
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Приморский край
    Водит:
    ,
    Смотрел эту тему. По мотору все понятно . Есть вопросы по родному сцеплению и раздатке. Буду на себе проверять))
     
  16. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    VTT GC turbo upgraded built N54 makes 847 whp at 25.4 psi of boost on E85

    http://www.boostaddict.com/content....N54-makes-847-whp-at-25-4-psi-of-boost-on-E85

    Incredible peak numbers here but it is important to focus on the context. For one, this is a built motor with dropped 9.5:1 compression. Secondly, these figures are achieved at 25.4 psi of boost. Compare the result to what the GC turbos previously hit at 29.3 psi of boost.

    Finally got another motor in the shop car, and on the dyno Friday before we left for the event on Saturday. With a little tuning by none other than our favorite N54 tuning guru Justin @V8Bait the car laid down a more than impressive 847WHP/726WTQ with an astounding 601WTQ by 3000 RPM held to redline, and 700WTQ held flat from 3500-6500RPM. This power, and tq was made with ONLY 25.4 psi at peak power RPM. We also made 776WHP at 21.62 psi boost at peak power!

    This is a perfect example of why we continually tell people boost is simply measurement of restriction NOTHING else. Remove restriction, and power stays the same or goes up at the SAME boost pressure. This is our closed deck 9.5:1 compression motor, with fully built head, larger intake valves, Manley springs, TI retainers, etc. We are also running the EOS V2 manifold. Full specs below.

    We took the car out to Shift Sector yesterday, and ran a new N54 1/2 record of 170.49MPH using the 776WHP map with 3 degrees less timing, then we tried to turn up the boost to the 850WHP map, but the we believe something happened to the diff or alignment, the car was all over the track, and very dangerous to drive, so we could not get a full run in. Even with the car near uncontrollable we managed a 168MPH run. We belive the car would have been close to 175MPH with the 850WHP map in it, had we been able to complete a full pass. (Chris will be doing a full Shift Sector post)

    Breakdown of the car as it is right now:

    Closed deck 9.5:1 compression N54 short block, forged rods, forged pistons
    Fully Ported head with oversized intake valves, Manley springs, Ti Retainer, Stock cams
    VTT GC turbochargers
    Custom VTT inlets with 6" velocity stacks
    VTT Double Barrel HPFP system
    EOS V2 intake manifold with top PI
    ADE 1100WHP FMIC
    Custom triple Walbro LPFP set up with Radium Surge tank
    MHD tuner tuned by V8BAIT
    100% E85

    [​IMG]
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  17. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    L€X нравится это.
  18. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    L€X нравится это.
  19. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Most powerful E82 1M - 773 RWHP Doc Race 6466 single turbo top mount N54

    http://www.boostaddict.com/content....-whp-Doc-Race-6466-single-turbo-top-mount-N54

    Trying to get results from shops is like pulling teeth sometimes but I'm always on the look out to see who has been getting good results from our kits. This one comes from a dealer of ours Sports Mind in Bahrain who are huge in the BMW scene over there. They installed our 6466 kit on a very rare 1M. The final result was 773hp/707tq with peak torque at just past 3Krpm

    [​IMG]

    [​IMG]

     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    G35 Twin Turbo и L€X нравится это.
  20. Пахлава

    Пахлава Завсегдатай

    В клубе с:
    13 мар 2014
    Сообщения:
    541
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Кстати,немного вспомнил тему. Вот график. 2JZ. АИ98 с БиПи. Турба GTX4202, которая мягко говоря побольше 6266gen2. Момент смотрите сами. Здесь конечно не на 3500rpm,чутка позже. Но и турба ,мягко говоря, побольше, оттого и полаговее. Момент 1000+. Сойдет? Неплохо для "япономотра из старой гвардии" на большом ведре и АИ98?

    [​IMG]
     
    #500 Пахлава, 28 апр 2017
    Последнее редактирование: 28 апр 2017
  21. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    N54 6266 single turbo set the E9X 335xi horsepower record at 683 to all four wheels

    http://www.boostaddict.com/content....i-horsepower-record-at-683-to-all-four-wheels

    Delayed posting but I just got the graphs from the shop that dynoed the car. It's a 2009 335xi running a doc race kit with the pure turbos 6266. Fuel-It stage 3 LPFP, ADE port injection, custom exhaust, etc all the usual good stuff... Tune is MHD backend w/ JB4 controlling boost and port injection. Did these pulls on roughly a E75 mix and running 31 PSI.

    Was hoping to break 700, but i'm extremely happy with these results as this car is my daily driver and I never originally intended to crank it up that high. I've been driving it for a little under a year as a single turbo and everything has been flawless. This is probably thanks to @TwistedTuning . He has been nothing but great throughout the whole process. Occasionally I would get extremely busy and not get him logs for a few weeks, and it was no issue he was always there ready when I was. In my ownership of this car i've used probably 5+ tuners and Justin has been my favorite by far. One of the best parts is he was explaining every change to me and why he was making them, along with treating my car as though it were his own. Boost is tuned to come in gradually to not shock the t-case as I have no intentions of replacing my drivetrain anytime soon. Drivability is excellent as well regardless of the power/single turbo setup -- again I drive this thing every day as it's the only car I own. Anyways in regards to the tuning/logs I will let Justin handle that end.

    [​IMG]

     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    G35 Twin Turbo и L€X нравится это.
  22. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    stаlnoy нравится это.
  23. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    L€X и stаlnoy нравится это.
  24. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  25. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  26. Vncntcassel

    Vncntcassel Новичок

    В клубе с:
    13 июл 2017
    Сообщения:
    24
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Тюменская обл.
    Скажите пожалуйста за сколько n54 с навесным, косой, дме, КАС, и ключ можно продать. Мотору 20000 км.
     
  27. Vncntcassel

    Vncntcassel Новичок

    В клубе с:
    13 июл 2017
    Сообщения:
    24
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Тюменская обл.
    Никто не соорентирует по цене?
     
  28. G35 Twin Turbo

    G35 Twin Turbo Завсегдатай

    В клубе с:
    2 апр 2011
    Сообщения:
    1,315
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Водит:
    Ну 200 - 230 тыс
     
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
  29. Vncntcassel

    Vncntcassel Новичок

    В клубе с:
    13 июл 2017
    Сообщения:
    24
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Тюменская обл.
    Отдам за 150. Лежит в гараже без дела.
     
  30. Nowack

    Nowack Живу я здесь

    В клубе с:
    21 сен 2007
    Сообщения:
    10,522
    Пол:
    Мужской
    Регион:
    Москва
    Stop hovering to collapse... Click to collapse... Hover to expand... Нажмите, чтобы раскрыть...
    Rolandcanam нравится это.

Яндекс.Метрика